Všeobecné obchodní podmínky
platné od 31.3.2025
Krásný den,
máme radost, že jste se přišli na tuto stránku seznámit s platným zněním Všeobecných obchodních podmínek („VOP“) pro poskytování živých akcí (seminářů), webinářů, on-line kurzů, on-line členských sekcí a on-line právních návodů. Vážíme si vašeho zájmu o naše služby produkty a záleží nám na tom, abyste s nimi byli spokojení.
Aby hned v úvodu nedošlo k mýlce – postupně budeme na náš web přidávat nové produkty a služby. Počítáme s tím i v těchto VOP. Pokud na webu nějaký typ produktu nebo služby ještě nevidíte, ale ve VOP se o něm mluví, zatím se tyto části VOP nepoužijí.
PROČ JE DOBRÉ SI PŘEČÍST TYTO VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY?
- Dozvíte se, co můžete v průběhu naší spolupráce očekávat a jakými pravidly se bude spolupráce řídit.
- Získáte přehled o svých právech. I o povinnostech. Protože bez vaší součinnosti se v některých případech neobejdeme.
- Na konci objednávkového formuláře na našem webu najdete políčko „souhlasím s všeobecnými obchodními podmínkami“. A tím se myslí právě tyto VOP. Tak ať víte, s čím jste souhlasili.
PRO JAKÉ SITUACE SE VOP POUŽIJÍ?
- Pro poskytování digitálního obsahu (podrobněji níže v článku I. VOP).
- Pro webináře, workshopy a podobné on-line vzdělávací akce i offline živé vzdělávací akce a setkání, které pořádáme.
Tolik na úvod a pojďme se vrhnout na trochu té právničiny. Co ve VOP najdete aneb
OBSAH VOP
I. DŮLEŽITÉ POJMY, OSOBY A DEFINICE
- Web: Webem pro účely těchto VOP rozumím stránky www.pravnidesign.cz. V textu VOP občas použijeme i pojem „Webové rozhraní“. I tím se rozumí www.pravnidesign.cz.
- Digitální obsah: Jedná se o produkty v digitální (elektronické podobě). Mohou to být videa (zpravidla záznamy webinářů nebo video právní návody), on-line kurzy, on-line členské sekce (s obsahem, který si můžete zobrazit opakovaně po celou dobu, kdy máte k on-line kurzu nebo on-line členské sekci přístup).
- Webináře: Tímto pojmem budeme ve VOP označovat on-line webináře, workshopy a další vzdělávací akce, které probíhají on-line, v živém přenosu přes platformu Google Meet, ZOOM nebo Youtube, případně na sociální síti LinkedIn. Přihlášení účastníci, resp. členové daných on-line kurzů a on-line členských sekcí, pro které je Webinář určený, pak získávají přístup k záznamu (ten už je vlastně Digitálním obsahem a uplatní se tedy pro něj pravidla VOP pro Digitální obsah).
- Živé akce: Těmi se rozumí semináře a podobné akce probíhající "offline". Jejich náplní je zpravidla vzdělávání, případně networking anebo kombinace obojího.
- Produkty: Pokud ve VOP píšeme o Produktech, myslíme tím jak Digitální obsah, tak Webináře a Živé akce. Pokud se některá ustanovení VOP vztahují pouze ke Webinářům nebo pouze k Digitálnímu obsahu (případně jen některému Digitálnímu obsahu), používáme v textu tyto pojmy samostatně.
-
Poskytovatel: Poskytovatelem je naše společnost, tedy:
- Firma: Právní design s.r.o.
- IČ: 21465801
- Sídlo: Pod dráhou 1637/2, Holešovice, 170 00 Praha 7
- Zápis v OR: Městský soud v Praze, sp.zn. 402318
- Telefon: +420 603 246 903
- Mail: info@pravnidesign.cz
- Datová schránka: bi89g8r
- Adresa pro doručování je shodná jako adresa sídla. Doručovat lze i datovou schránkou. - Klient: Klientem je každý, kdo s námi uzavře Smlouvu o poskytování digitálního obsahu nebo Smlouvu o poskytování vzdělávání. Klientem může být jak spotřebitel, tak podnikatel nebo nepodnikající právnická osoba (například spolek).
- Spotřebitel: Spotřebitelem se podle platných právních předpisů rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, prohlašujete tím, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel. Dopad by to mohlo mít především na možnost odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodů a na nároky z odpovědnosti za vady a vyřizování reklamací. Rozhodli jsme se však nedělat mezi klienty rozdíl, a tak u nás i podnikatelé a právnické osoby mají stejná práva jako spotřebitelé.
- Smlouva o poskytování digitálního obsahu: Tato smlouva se používá pro prodej a poskytování Digitálního obsahu.
- Smlouva o vzdělávání: Jedná se o smlouvu, kterou spolu uzavíráme pro poskytnutí on-line vzdělávání ve formě Webináře nebo pro živou akci (seminář apod.).
- Smlouva: Pokud je v dalším textu používán pojem „Smlouva“, myslí se tím jak Smlouva o poskytování digitálního obsahu tak Smlouva o vzdělávání. Pokud se některá ustanovení VOP týkají jen jednoho z těchto dvou typů smluv, uvádíme tuto jednu konkrétní smlouvu. Proces uzavírání Smlouvy prostřednictvím webového rozhraní je popsán podrobně v těchto VOP. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena vaší objednávkou (vyplněným objednávkovým formulářem), a jejím přijetím z naší strany a těmito VOP. O uzavření Smlouvy vám zašleme e-mailem písemné potvrzení. Ve VOP jsou ustanovení i pro další způsoby uzavírání Smlouvy (týkaly by se případů, kdy byste si objednávali Produkt na míru).
- Smlouva uzavřená distančním způsobem: Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme Web a e-mail anebo jenom e-mail, případně telefon. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a na telefonní hovory) si jako Klient hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
- Spotřebitelská smlouva: Je to Smlouva, ve které jako Klient vystupuje Spotřebitel. Spotřebitel má ze zákona v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní klienti. Jak už jsme uvedli, u nás mezi klienty neděláme rozdíly.
- Závaznost VOP: V závěru objednávkového formuláře, ještě před odesláním objednávky, dáváte svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného políčka. Tím se VOP stávají součástí Smlouvy a jsou jak pro nás, tak pro vás závazné. Při uzavírání Smlouvy prostřednictvím e-mailu, dáváte souhlas s VOP prostřednictvím e-mailové komunikace. V případě listinné formy Smlouvy tvoří VOP její přílohu, pokud se mají stát součástí Smlouvy.
- Rozhodné právní předpisy: Jsou to platné právní předpisy, které se použijí na Smlouvu a vztah mezi námi z této smlouvy vzniklý. Jedná se zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších právních předpisů (dále též jen „NOZ“). V případech, kdy je Kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších právních předpisů. Pokud je v tomto textu na konkrétní §§ právních předpisů odkazováno, můžete si kliknutím zobrazit přímo jejich aktuální znění.
II. SDĚLENÍ PRO SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY (§ 1811 A § 1820 NOZ)
Jedná se o shrnutí informací dle § 1811 (pro Smlouvy uzavírané nikoli distančně) a § 1820 NOZ (pro smlouvy uzavírané distančně). Jde o informace, které najdete i na Webu nebo se k vám dostanou v rámci naší komunikace, ale podle NOZ je musíte dostat i v textové podobě (a za tu se pro tyto účely pouhé uvedení na Webu nepovažuje).
III. OBJEDNÁVKA A JAK UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Klient objednává Produkty přes Webové rozhraní, tj. vyplněním objednávkového formuláře na Webu. Pokud je na Webu uveden popis konkrétního Produktu, ale není u něj zpřístupněn objednávkový formulář, nelze objednat přímo přes Web. V tom případě nás kontaktujte (týká se zpravidla Produktů na míru). Prezentace Produktů uvedená na Webu je informativního charakteru. Jako Poskytovatel nejsme povinni uzavřít Smlouvu.
- POPIS PRODUKTŮ. Informace Produktech nabízených na Webu jsou vždy uvedené přímo v popisu Produktu na Webu. Kliknutím na jednotlivé položky, resp. prodejní stránky jednotlivých Produktů se vám zobrazí informace o tom, co Produkt zahrnuje, pro koho nebo pro řešení jakých situací je vhodný. V popisu Webináře jsou i informace o tom, zda budete mít k dispozici záznam a po jakou dobu. U Digitálního obsahu jsou informace o tom po jakou dobu vám bude zpřístupněn. U živých akcí je uvedeno čas a místo konání a co vše je zahrnuto v ceně. Pokud jde o Produkty na míru, tam vám informace sdělíme osobně, telefonicky nebo e-mailem.
- OBJEDNÁVÁNÍ A UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY PŘES OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ NA WEBU: Na Webu kliknutím na tlačítko „Koupit“ vyberete konkrétní Produkty/produkty. Máte-li slevový kód, můžete ho u produktu rovnou zadáním uplatnit. Poté v objednávkovém formuláři jako Klient vyplníte jméno, příjmení nebo firmu, popř. IČ, fakturační adresu, e-mail (na něj vám zašleme potvrzení přijetí objednávky a slouží i pro další komunikaci týkající se objednávky), telefonní kontakt (zpravidla pouze jako dobrovolný údaj, ale v některých případech může usnadnit rychlou komunikaci) a vyberete způsob úhrady (je-li na výběr více variant). Před odesláním objednávky máte možnost zadané údaje zkontrolovat a případně ještě opravit. Objednávku odešlete kliknutím na objednávací tlačítko pod objednávkou. Tím se současně zavazujete k platbě za objednané Produkty. O přijetí e-mailu s vaší objednávkou vás budeme informovat e-mailem. Součástí tohoto e-mailu je i text těchto VOP, potvrzení o uzavření smlouvy a podklady pro platbu, hradíte-li běžným bankovním převodem. Doručením potvrzení o přijetí objednávky je Smlouva uzavřena.
- OBJEDNÁVÁNÍ A UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY JINAK NEŽ PŘES OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ NA WEBU: Při uzavírání Smlouvy bez využití objednávkového formuláře, pouze prostřednictvím e-mailové komunikace si v rámci e-mailových zpráv upřesníme obsah Smlouvy. Smlouva je uzavřena potvrzením jejího obsahu Vámi i námi, resp. okamžikem, kdy to udělá druhý z nás. Je-li Smlouva uzavírána v listinné formě, je uzavřena okamžikem jejího podpisu oběma smluvním stranami.
- Pokud už dojde k uzavření Smlouvy, jakékoli změny uzavřené Smlouvy jsou možné jen na základě dohody mezi námi, případně můžete od Smlouvy odstoupit, pokud to zákon nebo tyto VOP umožňují.
- V pochybnostech vás můžeme kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, takovou objednávkou se nadále nezabýváme.
- Objednávat Produkty na Webu je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňujeme, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti Webu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.
IV. CENA PRODUKTŮ A JEJÍ ÚHRADA
- U Produktů je přímo na Webu u jednotlivých položek uvedena i jejich cena. Vzhledem k charakteru Produktů nevznikají žádné náklady na dopravu a ani další náklady spojené s jejich dodáním. Jedná se tak o ceny konečné. Ceny jsou platné po celou dobu, kdy jsou na Webovém rozhraní uvedeny. U Produktů na míru je sjednávána cena individuálně a odsouhlasíme si jí před uzavřením Smlouvy.
- Sjednanou cenou při uzavírání Smlouvy přes objednávkový formulář na Webu je cena uvedená u Produktu v okamžiku odeslání vaší objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři). Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webovém rozhraní (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání cen) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme povinni vám za takovou zjevně chybnou cenu plnění dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. Totéž platí v případech, kdy byste neoprávněně použili slevový kód nebo výhodnější podmínky v rámci speciální akce, u které byste nesplňovali její kritéria (typicky účast na předchozím stupni vzdělávání). V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněna od Smlouvy odstoupit. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním vaší objednávky a jejím potvrzením z naší strany, platí cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
- Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni vám Produkty dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.
- ZPŮSOB PLATBY: Cenu je možné uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně bankovním převodem na náš bankovní účet: pokyny k platbě, včetně QR kódu jsou uvedené na faktuře, kteoru obdržíte v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě bez využití QR kódu, prosíme, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a plnění co nejdříve dodáno.
- bezhotovostně online platební kartou nebo tzv. rychlým online bankovním převodem prostřednictvím platebního portálu. Online platby pro nás zajišťuje platební brána Comgate. Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s. je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadáváte pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti Comgate a.s. Tyto údaje s námi uvedená společnost nesdílí a nemáme k nim přístup. Další informace a kontakty na www.comgate.cz.
- U Produktů je přímo na Webu u jednotlivých položek uvedena i jejich cena. Vzhledem k charakteru Produktů nevznikají žádné náklady na dopravu a ani další náklady spojené s jejich dodáním. Jedná se tak o ceny konečné. Ceny jsou platné po celou dobu, kdy jsou na Webovém rozhraní uvedeny. U Produktů na míru je sjednávána cena individuálně a odsouhlasíme si jí před uzavřením Smlouvy.
- Sjednanou cenou při uzavírání Smlouvy přes objednávkový formulář na Webu je cena uvedená u Produktu v okamžiku odeslání vaší objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři). Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webovém rozhraní (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání cen) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme povinni vám za takovou zjevně chybnou cenu plnění dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. Totéž platí v případech, kdy byste neoprávněně použili slevový kód nebo výhodnější podmínky v rámci speciální akce, u které byste nesplňovali její kritéria (typicky účast na předchozím stupni vzdělávání). V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněna od Smlouvy odstoupit. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním vaší objednávky a jejím potvrzením z naší strany, platí cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
- Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni vám Produkty dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.
- ZPŮSOB PLATBY: Cenu je možné uhradit následujícími způsoby: bezhotovostně bankovním převodem na náš bankovní účet: pokyny k platbě, včetně QR kódu se vám zobrazí ihned po odeslání objednávky a obdržíte je i v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě bez využití QR kódu, prosíme, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a plnění co nejdříve dodáno.
Kupní cena se hradí v korunách českých. - SPLATNOST CENY: V případě bezhotovostního převodu je cena splatná do 4 dnů od uzavření Smlouvy, na základě vystavené faktury. Cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na náš bankovní účet.
- U Produktů je přímo na Webu u jednotlivých položek uvedena i jejich cena. Vzhledem k charakteru Produktů nevznikají žádné náklady na dopravu a ani další náklady spojené s jejich dodáním. Jedná se tak o ceny konečné. Ceny jsou platné po celou dobu, kdy jsou na Webovém rozhraní uvedeny. U Produktů na míru je sjednávána cena individuálně a odsouhlasíme si jí před uzavřením Smlouvy.
- Sjednanou cenou při uzavírání Smlouvy přes objednávkový formulář na Webu je cena uvedená u Produktu v okamžiku odeslání vaší objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři). Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webovém rozhraní (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání cen) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme povinni vám za takovou zjevně chybnou cenu plnění dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. Totéž platí v případech, kdy byste neoprávněně použili slevový kód nebo výhodnější podmínky v rámci speciální akce, u které byste nesplňovali její kritéria (typicky účast na předchozím stupni vzdělávání). V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněna od Smlouvy odstoupit. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním vaší objednávky a jejím potvrzením z naší strany, platí cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
- Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni vám Produkty dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.
- ZPŮSOB PLATBY: Cenu je možné uhradit následujícími způsoby: bezhotovostně bankovním převodem na náš bankovní účet: pokyny k platbě, včetně QR kódu se vám zobrazí ihned po odeslání objednávky a obdržíte je i v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě bez využití QR kódu, prosíme, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a plnění co nejdříve dodáno.
Kupní cena se hradí v korunách českých. - SPLATNOST CENY: V případě bezhotovostního převodu je cena splatná do 4 dnů od uzavření Smlouvy, na základě vystavené faktury. Cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na náš bankovní účet.
V. DODACÍ PODMÍNKY:
A. DODACÍ PODMÍNKY PRO DIGITÁLNÍ OBSAH:
A.1. Možnosti dodání: Při koupi on-line kurzu nebo členské sekce vám po uhrazení ceny bude vytvořen uživatelský účet na Webovém rozhraní a budou vygenerovány a na e-mail uvedený v objednávce zaslány přístupové údaje k vašemu uživatelskému účtu (podmínky užívání jsou uvedeny v čl. VI. těchto VOP). Pokud jde o koupi druhého nebo dalšího on-line kurzu, nové přístupové údaje již generovány nejsou, k dalším on-line kurzům se dostanete zadáním stále stejných přístupových údajů. V případě, že je pro všechny přihlášené on-line kurz otevírán ve stejný den, obdržíte po zaplacení přístupové údaje, resp. bude vám prostředí členské sekce on-line kurzu zpřístupněno v předem ohlášený den. Po přihlášení s využitím přístupových údajů vám bude digitální obsah dodán zpřístupněním členské sekce. Je-li to s ohledem na návaznost obsahu efektivní, budou vám jednotlivé lekce nebo obsah zpřístupňovány postupně, dle harmonogramu uvedeného na „nástěnce“ členské sekce on-line kurzu. Rovněž, je-li předem avizováno, že obsah bude postupně doplňován, nebude celý obsah zpřístupněný hned první den.
A.2. Dodací lhůta: Digitální produkty budou zpřístupněny (resp. zaslány přístupové údaje) do 3 dnů poté, kdy bude platba připsána na náš bankovní účet, resp. uskutečněna on-line platba. Výjimkou jsou on-line kurzy s hromadným startem v určitý předem stanovený den. U těchto on-line kurzů budou přístupové údaje zaslány zpravidla až v den zahájení on-line kurzu (samozřejmě za předpokladu, že v tu dobu již byla cena řádně uhrazena).
A.3. Náklady na dopravu (přepravné): U Digitálního obsahu tyto náklady nevznikají.
B. DODACÍ A STORNO PODMÍNKY PRO WEBINÁŘE:
B.1. Webinář je realizován v termínu, který je uvedený v jeho popisu. Předem obdržíte e-mailem odkaz na vysílací stránku, případně i heslo a další přístupové údaje, jsou-li potřeba. Zpravidla je následně do týdne dodán i záznam Webináře. Buď zpřístupněním na speciální stránce na Webu anebo zasláním odkazu na Youtube, případně na sdílený dokument v cloudovém úložišti.
B.2. Náklady na dopravu (přepravné): U Webinářů tyto náklady nevznikají.
B.3. Storno podmínky: Jako Klient máte možnost do 3 dnů před konáním Webináře svoji účast stornovat. Tj. pokud mi nejpozději 72 hodin před začátkem Webináře doručíte oznámení o stornu účasti s požadavkem na vrácení peněz, vrátím Vám 100 % zaplacené ceny. Pozdější storno není s ohledem na přípravu Webináře, rozesílání podpůrných materiálů a informací již možné.
C. DODACÍ A STORNO PODMÍNKY PRO ŽIVÉ AKCE:
C.1. Živá akce bude dodána dle podmínek uvedených v popisu akce na Webu nebo individuálně sjednaných. Klient má právo absolvovat akci za podmínky řádné úhrady celé ceny. Jsme oprávněni změnit jednostranně podmínky Živé akce např. harmonogram, místo konání v rámci stejné obce/města, přičemž jsme povinni vás o tom jako Klienta vyrozumět. Závazky mezi námi tím nejsou dotčeny, odpovídáme za to, že změnou podmínek nebude dotčen účel akce. Živá akce se uskuteční pouze v případě, že si ji objedná a uhradí minimální počet zájemců námi stanovený. Vyhrazujeme si právo zrušení akce při nízkém zájmu či zásahu vyšší moci. V takovém případě všechny přihlášené účastníky včas informujrmr. Vrácení zaplacené ceny je řešeno níže, v odst. 5. (storno)
C.2. Možnost účasti náhradníka: Na Živou akci je možné na místo Klienta vyslat náhradníka v případě, že se nemůže Klient zúčastnit, a je-li to vzhledem k obsahu akce přípustné a možné.
C.3. Vzdělávací materiály a informace: Veškeré informace a jakékoliv písemné podklady, materiály, skripta, zvukové záznamy a nosiče, doporučení, techniky, údaje osobního charakteru a další metody předávané na akci jsou určeny pouze pro účely konkrétní Živé akce a osobní potřebu jednotlivých Klientů. Není dovoleno je bez našeho vědomí a písemného souhlasu jakkoliv sdělovat a předávat dál třetím osobám, upravovat, rozšiřovat a kopírovat je v celém či částečném rozsahu, používat k jakýmkoliv komerčním účelům či jinde publikovat. My, náš lektor i Klient bereme tímto na vědomí, že některé informace, které o sobě vzájemně účastníci při studiu získají, jsou pokládány za velmi důvěrné a citlivé a s jako takovými budeme s nimi nakládat.
C.4. Odpovědnost v průběhu Živé akce: Klient je v celém průběhu akce za sebe, svá rozhodnutí a své jednání vůči sobě i ostatním zcela odpovědný. Případnou škodu způsobenou jinému účastníku akce nebo na vybavení a prostorách, kde se akce koná, je Klient povinen bez odkladu uhradit. V průběhu akce všichni dodržují pravidla běžné lidské slušnosti a vyhnou se jednáním, která by narušovala průběh akce. Při hrubém nebo opakovaném porušení těchto pravidel jsme Klienta oprávněni vyzvat k opuštění akce, a to bez náhrady za zaplacenou cenu.
C.5. Storno podmínky: V případě, že by Živá akce byla zrušena z důvodů na naší straně a vy jako Klient jste již cenu hradili, obdržíte do 14 dnů ode dne, kdy bude rozhodnuto o zrušení akce, zpět celou zaplacenou částku, pokud se výslovně nedohodneme na použití platby na náhradní akci dle vašeho výběru či na jiném řešení. Nebude-li dohodnuto jinak, bude vám platba vrácena stejným způsobem, jako byla přijata. Jako Klient jste oprávněni svoji účast na vzdělávací akci zrušit. V případě že jste již uhradili cenu , a zrušíte účast nejpozději 14 dnů přede dnem konání Živé akce, bude vám vrácena celá zaplacená cena. Při zrušení v době 13 až 4 dny přede dnem konání akce bude vrácena cena snížená o storno poplatek ve výši 50 % z ceny. V případě zrušení účasti v době kratší, je cena nevratná. Máte však stále možnost vyslat náhradníka.
VI. ÚDAJE O FUNKČNOSTI, KOMPATIBILITĚ A INTEROPERABILITĚ DIGITÁLNÍHO OBSAHU A JEHO AKTUALIZACÍCH, UŽIVATELSKÝ ÚČET, AUTORSKÁ PRÁVA
- Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu .PDF, .DOC). K přehrání/stáhnutí/zpřístupnění obsahu je nutné mít funkční připojení a aktualizovaný software a prohlížeč pro zobrazení/přehrání jak textového obsahu ve výše zmíněných formátech, tak zpravidla i přehrání audio i video souborů. U on-line obsahu se zpravidla připojujete pro jeho zpřístupnění do členské sekce, a to se bez funkčního internetového připojení neobejde. Neodpovídáme za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti vašeho internetového připojení nebo neprovedených aktualizací nebo krátkodobé nedostupnosti v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
- Digitální obsah vám poskytujeme na dobu 1 roku od jeho dodání. Po dobu, na kterou je Digitální obsah poskytován, budete mít rovněž přístup ke všem jeho aktualizacím, které po tu dobu budou provedeny. Tedy vždy přístup k nejaktuálnější verzi daného on-line kurzu (tj. i vzorovým dokumentům, které jsou v členské sekci nebo on-line kurzu umístěny apod.).
- DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ – POKROČILOST ÚČASTNÍKŮ ON-LINE KURZŮ: Některé on-line kurzy vyžadují pro účast určitou minimální pokročilost účastníka a nejsou vhodné jako úvodní nebo pro „začátečníky“. Tato skutečnost je uvedena přímo v popisu daného Produktu a velmi Vás žádáme, abyste toto doporučení respektovali. V opačném případě pro vás může být účast bez očekávaného efektu nebo dokonce kontraproduktivní.
- Uživatelský účet: Po zakoupení on-line kurzu nebo členské sekce obdržíte po úhradě ceny přístupové údaje k přihlášení do vašeho uživatelského účtu, tak jak je uvedeno v části o dodacích podmínkách (čl. V. části A těchto VOP). Zavazujete se dodržovat mlčenlivost o přístupových údajích a neumožnit jejich použití třetím osobám. Jako Klient se rovněž zavazujete udržovat vaše údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a pravdivé. V případě závažného porušení vašich povinností vyplývajících ze Smlouvy nebo těchto VOP jsem oprávněni vám uživatelský účet znepřístupnit či zrušit i bez předchozího upozornění. Tím současně dojde i ke znepřístupnění zakoupených on-line kurzů a všech poskytnutých elektronických dárků a bonusů. Obdobně to platí pro případ, kdy využijete možnost odstoupit od Smlouvy ve 14denní lhůtě.
- Autorská práva: Veškeré naše Produkty jsou chráněny autorským právem a není možné je bez našeho předchozího výslovného písemného souhlasu zpřístupnit a umožnit jejich užití dalším osobám vyjma zaměstnanců Klienta nebo jiných osob, které využijí Produkty výhradně ve prospěch Klienta (např. doplní za Klienta variantní části obsahu ve vzorovém dokumentu). Výjimkou jsou dále případy, kdy tak stanoví přímo zákon nebo přímo použitelný předpis (nařízení) Evropské unie. Porušení autorských práv je postižitelné nejen podle autorského zákona, ale může jít i o trestný čin. Pokud jde o Digitální obsah, pak vám k němu jako Klientovi poskytujeme licenci k jeho užívání pro vlastní potřebu na dobu trvání smluvního vztahu dle Smlouvy o poskytování digitálního obsahu, počínaje jeho zpřístupněním po řádné úhradě celé ceny. Dojde-li k porušení autorských práv anebo pravidel pro užívání uživatelského účtu (uvedených v předchozím odstavci) nebo k odstoupení od Smlouvy, poskytnutá licence se okamžikem takového porušení či účinností odstoupení ruší, neujednáme-li výslovně písemně jinak. Pokud byste chtěli použít citace z našich Produktů nad rámec tzv. zákonné licence, kontaktujte nás prosím předem a domluvíme spolu možnosti takového použití.
VII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Odstoupení od Smlouvy o poskytování digitálního obsahu bez udání důvodů: Všem Klientům (tedy nejen Spotřebitelům) umožňujeme odstoupit od Smlouvy o poskytování digitálního obsahu ve lhůtě 14 dní od uzavření Smlouvy.
- Odstoupení od Smlouvy o vzdělávání bez udání důvodů není možné (§ 1837 písm. j) NOZ – jde o smlouvu o využití volného času, přičemž má být dle smlouvy plněno k určitému datu). Můžete však využít storno podmínky uvedené v čl. VI. VOP).
- Postup při odstoupení: Jsou-li splněny podmínky pro možnost odstoupit od Smlouvy, je nutné abyste odeslali odstoupení e-mailem nebo poštou na naši adresu uvedenou v čl. I. VOP nebo jiným zřejmým způsobem odstoupili (např. i zasláním SMS zprávy). Odstoupení můžete napsat (provést) úplně neformálně (ovšem musí být zřejmé, od jaké Smlouvy odstupujete, případně jakého Produktu se týká, pokud by se netýkalo veškerých současně zakoupených Produktů) anebo můžete vyplnit a poslat připravený formulář, který je přílohou VOP. V případě použití vzorového formuláře vám bez zbytečného odkladu potvrdíme jeho přijetí. Odstoupení nemusíte nijak odůvodňovat. U odstoupení od Smlouvy o poskytování digitálních služeb musí být odstoupení učiněno (odesláno, pokud budete zasílat e-mailem nebo poštou) nejpozději 14. den po uzavření Smlouvy. K odstoupení od Smlouvy o poskytování digitálního obsahu, prosím, připojte kopii dokladu o platbě, objednávku nebo fakturu. Výrazně tím urychlíte vyřízení celé záležitosti. Samotné nepředložení těchto dokladů ovšem nebrání vyřízení vašeho odstoupení od Smlouvy.
- Vrácení peněz: Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy vám vrátíme peníze, které jsem od vás přijali jako platbu za Digitální produkty. Peníze vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste mi je uhradili, leda byste souhlasili s jiným způsobem platby, se kterým by pro vás nebyly spojeny další náklady.
- Nesplnění podmínek pro odstoupení od Smlouvy bez udání důvodů: Pokud by v konkrétním případě došlo k tomu, že byste odstupovali od Smlouvy s odkazem na možnost odstoupit bez udání důvodů, ale přitom by některá z podmínek splněná nebyla (např. by bylo odstoupení učiněno později než ve 14denní lhůtě), o této nemožnosti vás bez odkladu vyrozumíme.
- Odstoupení od Smlouvy v ostatních případech, zrušení Smlouvy:
- V případě, že by z vaší strany nedošlo k úhradě celé ceny ani do 5 dnů po její splatnosti (resp. u Webináře nebo Živé akce nejpozději před začátkem konání), Smlouva se uplynutím této lhůty ruší. V případě, že jsme od vás před tím obdrželi částečnou platbu na cenu, vrátíme vám ji do 14 dnů od zrušení Smlouvy, nebude-li mezi námi výslovně dohodnuto jinak.
- Jak vy jako klient, tak my jako Poskytovatel jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo uvedených v těchto VOP.
- V případě odstoupení od Smlouvy o poskytování digitálního obsahu jsme okamžikem účinnosti odstoupení vždy oprávněni i bez předchozího upozornění pozastavit nebo zrušit přístup do vašeho uživatelského účtu a k zakoupenému Digitálnímu obsahu, kterého se odstoupení týká. Vy jste pak povinni se zdržet dalšího užívání Digitálního obsahu.
VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Důležité paragrafy, podle kterých se při reklamaci postupuje: Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy. Jde zejména o ustanovení § 1914 až 1925 NOZ. U Digitálního obsahu pak ustanovení § 2389a až 2389f NOZ a pro Spotřebitele i § 2389g až 2389s NOZ.
- Vady, za které neseme odpovědnost u Digitálního obsahu: Jako Poskytovatel vám odpovídáme za to, že Digitální obsah nemá vady při zpřístupnění a ani po dobu, kdy jej poté poskytujeme (tj. „doba trvání závazku“). Pokud jde o Spotřebitele, pak Digitální obsah má vady zejména, pokud neodpovídá ustanovení § 2389i NOZ. V případě, že se vada projeví do 12 měsíců od zpřístupnění, má se za to, že Digitální obsah byl vadný již při zpřístupnění. Jako Spotřebitel můžete vadu, za kterou odpovídáme, reklamovat (uplatnit práva z vadného plnění) v obecné 3leté promlčecí lhůtě. Ostatní Kupující musí vadu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli při dostatečné péči zjistit.
- Projeví-li se vada Digitálního obsahu za trvání závazku, je na nás, abychom prokázali, že Digitální obsah je poskytován bez vad. Prokážeme-li, že vadu způsobilo nevyhovující technické nebo programové vybavení nebo síťové připojení pro přístup či užívání Digitálního obsahu nezbytné pro řádné fungování Digitálního obsahu (dále jen „digitální prostředí Klienta“), ačkoli byl Klient na jeho potřebu před uzavřením smlouvy jasně a srozumitelně upozorněn, ustanovení 1. věty tohoto odstavce se nepoužije. K ověření, zda se vada vyskytla v důsledku nevyhovujícího digitálního prostředí Klienta, jste jako Klient povinni nám poskytnout nezbytnou součinnost v míře, kterou lze rozumně požadovat. Povinnost součinnosti je omezena pouze na technicky dostupné prostředky, které jsou pro vás co nejméně rušivé. V praxi by šlo zejména o důkaz typu potvrzení poskytovatele internetu o rychlosti připojení v určitém čase/období. Odmítnete-li součinnost poskytnout, přestože jste tímto byli o této povinnosti a o důsledcích jejího porušení jasně a srozumitelně poučeni před uzavřením smlouvy, ustanovení 1. věty tohoto odstavce se nepoužije.
- Jaké nároky můžete v případě vady Digitálního obsahu požadovat?
- Můžete požadovat odstranění vady, pokud to není nepřiměřeně nákladné anebo nemožné.
V případě, že bychom vadu odmítli odstranit nebo jí neodstranili řádně nebo by se vada projevila i po odstranění nebo je vada podstatným porušením smlouvy (tj. kdybyste o takové vadě předem věděli, vůbec byste Digitální obsah nechtěli koupit) nebo by z našeho prohlášení či chování bylo zřejmé, že vadu v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží pro neodstraníme, pak můžete:
- požadovat přiměřenou slevu nebo
- odstoupit od Smlouvy.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Digitálního obsahu bez vady a vadného Digitálního obsahu, který byl Klientovi poskytnut. Má-li být Digitální obsah poskytován po určitou dobu, zohlední se doba, po kterou byl poskytován vadně; Klientovi náleží sleva i v případě, že odstoupí od Smlouvy. Klient nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada Digitálního obsahu nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
5. Vady Webinářů a Živých akcí: V těchto případech odpovídáme za dodání Webináře a Živé akce v rozsahu, podobě a kvalitě mezi námi sjednané (tj. zejména odpovídají popisu na Webu a vlastnostem obvyklým). V případě, že je dodaný vadná Webinář nebo Živá akce, máte právo požadovat nápravu (odstranění) vady nebo slevu z ceny. V případě, že není odstranění vady možné anebo vadu včas neodstraníme, máte právo požadovat slevu z ceny anebo od Smlouvy odstoupit.
6. Uplatnění reklamace:
Reklamaci, prosíme, uplatněte bez zbytečného odkladu. Pokud by předmětem reklamace měly být nedoručené přístupové údaje k Digitálnímu obsahu, prosím, zkontrolujte nejprve složky „hromadná pošta“ nebo „spam“. Uplatnit reklamaci lze i zasláním prosté zprávy e-mailem, ze které je patrné kdo, co a z jakého důvodu reklamujete a jak navrhujete reklamaci vyřídit. Uvítáme, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či důkaz o uzavření smlouvy, popis reklamované vady a návrh řešení reklamace. Je-li to možné a účelné pro prokázání reklamované vady, připojte k reklamaci i fotodokumentaci (printscreen obrazovky), případně jiný dokument nebo důkazní prostředek.
Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, v krajních případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se výslovně nedohodneme na delší lhůtě. O uplatnění a vyřízení reklamace vám poskytneme písemné potvrzení. Je-li předmětem reklamace Digitální obsah, reklamaci vyřídíme v přiměřené době s přihlédnutím k povaze Digitálního obsahu a účelu, pro nějž ho Klient požadoval. Jste-li Spotřebitel, pak Vás budeme v 30denní lhůtě (resp. u Digitálního obsahu v přiměřené době) i informovat o vyřízení reklamace, a to na kontaktní e-mail uvedený v potvrzení o převzetí reklamace. Leda byste nám poté sdělili pro účely této informace jiný kontaktní e-mail. V potvrzení o vyřízení reklamace pro Spotřebitele v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele uvedeme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy (odstranění vady) a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7. Vrácení zaplacené ceny a poskytnutí slevy při uznané reklamaci:
Uznáme-li reklamaci jako oprávněnou a výsledkem má být sleva z již zaplacené ceny nebo vrácení zaplacené ceny, bude vrácení provedeno stejným způsobem, jako jste hradili cenu, a to nejpozději do 14 dnů od uznání reklamace, jde-li o Webinář nebo Živou akci a do 14 dnů od uplatnění reklamace, jde-li o reklamaci uplatněnou na poskytnutí Digitálního obsahu.
IX. ZÁVĚREM
- Smlouva je uzavírána na dobu určitou – u Smlouvy o poskytování digitálního obsahu na dobu 1 roku od zaplacení celé ceny, u Smlouvy o vzdělávání do doby splnění povinností Poskytovatele a Klienta ze smlouvy vyplývajících.
- Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
- Tyto VOP jsou účinné od 20.3.2025.
- VOP jsme oprávněni jednostranně měnit. Rozhodující pro konkrétní Smlouvu je však vždy to znění, které bylo účinné v době uzavření Smlouvy.